Till undermeny Karta Kontakt

Konsumentrådgivning

Varje onsdag mellan klockan 13.00 och 16.30 svarar Annegret Stackenström på frågor om vilka rättigheter och skyldigheter man har som konsument.

Du kan ringa på tel 018-34 70 00 och antingen ställa dina frågor direkt eller boka en tid för besök. Välkommen!
Rådgivaren sitter i Kommunhuset, Centralvägen 18. Besök måste alltid bokas innan,
annegret.stackenstrom@knivsta.se

Tänk efter före - det lönar sig

Att du tänker igenom vilka behov du har innan du köper eller beställer en vara lönar sig i längden. Ta dig tid att fundera över vad som är bästa köp för dig. Börja med att fundera om varan behövs överhuvudtaget. Du kan få köpråd och jämförelser över en mängd olika varor hos Knivstas konsumentrådgivare..

Vad du kan göra när något blir fel

Var inte missnöjd med en vara eller tjänst. Det är din rätt att reklamera. Att reklamera är också ett sätt att påverka utbudet av varor och tjänster och är ett sätt för företagen att få information om det som de tillhandahåller. Konsumentverket har på sin webbplats skapat en klagoguide för att på ett enkelt sätt vägleda dig när du vill reklamera en vara eller tjänst.

Budget- och skuldrådgivning

När det gäller budget- och skuldrådgivning är det som tidigare Konsument Uppsala du ska vända dig till. Se länk till höger