Du är på väg till Knivsta växer - kommunens webbplats för samhällsbyggande och utveckling.

Du är på väg till vår näringslivswebbplats. Här hittar du allt om näringsliv i Knivsta – från etableringsmöjligheter till företagarnätverk.

Du är på väg till kommunens karriärwebbplats Jobba i Knivsta.
Se vad vi erbjuder!

1.0

Du är på väg till Knivsta biblioteks webbplats. Du kommer att lämna webbplatsen för Knivsta kommun.

Du är på väg till webbplatsen för Hälsohuset -

kommunens sim- och träningscenter.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta Centrum för idrott och kultur (CIK). Du kommer att lämna

Knivsta kommuns webbplats.

Du är på väg till Kommunala skolwebben - webbplatsen för Knivstas kommunala förskolor och skolor.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta kulturskola.

Du är på väg till webbplatsen för Sjögrenska gymnasiet.

Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja vår självservice

Välkommen till Självservice!

Välj e-tjänster eller blanketter för att utföra ditt ärende till kommunen.
Många ärenden kan du utföra via våra e-tjänster.
För andra ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.

Här tar du del av våra tjänster på andra språk
Please find our services in other languages below

Välkommen att lyssna på Knivsta.se

Sök på webbplatsen

Välkommen till äppelfest på Eda lägergård!

Bilden föreställer äppelfest vid Eda Lägergård

Äntligen är det åter dags för Eda lägergårds årliga äppelfest, en dag i äpplets tecken. Kom och fira att vi fyller 15 år som förening!

18 september klockan 11:00 – 15:00

Under dagen kan du besöka vår äppelutställning, få dina äpplen sortbestämda samt få råd om beskärning av fruktträd. Vad krävs för en god äppelskörd egentligen?

Lär dig mer om de viktiga pollinatörerna och bygg ett bihotell att ta med hem. Sedan kan du testa dina nyvunna kunskaper genom att gå en klurig tipsrunda.

Passa på att handla varor från lokala matproducenter och hantverkare och prata mer med natur- och friluftsföreningar från trakten. Varför inte testa på att paddla kanot eller köra naturbingo? Edacaféet håller öppet och naturskolan är på plats.

För utförligt program: edalagergard.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Datum: 18 september

Tid: 11:00 – 15:00

Plats: Eda lägergård

Arrangör: Ett samarbete mellan Eda lägergård, Charlottenlunds musteri och Knivsta kommun.

Uppleva och göra

Kommande evenemang