Standup på CIK

Standup på CIK är tillbaka under hösten i det lyckade samarbetet med Knivsta Comedy Club!

1 oktober klockan 19:30 – 21:30

Vi presenterar ännu en helkväll, nu med Zinat Pirzadeh – en av landets mest populära komiker, Christer Widén Engqvist, Erik Berglund och MC Eva Viding Bussel. Bar, mat och paus-dj i restaurang Kvarnen. 18-årsgräns och 16-årsgräns i målsmans sällskap.

Vi rekommenderar att ni förbokar eventuell förfriskning, tilltugg eller fika till pausen så slipper ni stå i kö och kan börja mingla direkt. För servering står restaurang Kvarnen. Se pausmenyn och boka här:
https://greatplate.se/pausmeny.html Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Zinat Pirzadeh
Kan man dö av surströmming? Hur ser den svenska burkan ut? När vi blandar värme, humor och mod med en bred livserfarenhet och stor scenvana får vi Zinat Pirzadeh. Hon har en förmåga att nå ut till alla i publiken, i alla publiker, medan hon bjuder på både skratt och viktiga insikter. Komikern, författaren och föreläsaren Zinat Pirzadehs framträdanden kännetecknas av kontraster. Med utpräglad fingertoppskänsla blandar Pirzadeh allvarliga och känsliga ämnen med finurlig humor. Med knivskarp blick och ännu vassare tunga levererar hon analyser, anekdoter och one-liners som har gjort henne till en av landets mest populära underhållare.

År 1991 kom Zinat Pirzadeh till Sverige från Iran. Det tog många år innan hon förstod att hon var fri att göra sina egna val, och nu brinner hon för att även andra ska ha den möjligheten. Svenska FN-förbundet har utsett henne till goodwillambassadör för hennes djupa engagemang för flickors och kvinnors rättigheter och för att stoppa barnäktenskap. Trots detta är hon inte rädd för att skämta om varken hederskulturer, jantelagar eller burkor – synliga som osynliga.

Erik Berglund
Erik är komiker, musiker och imitatör med gedigen erfarenhet av standup. Hans stil på scen är energisk och färgstark, med observationer och funderingar som är lätta att relatera till.

Christer Engqvist Widén
Engqvist Widén är programledare i radio på morgonen och komiker på kvällen. Varje vardag hör du honom i P4 Upplands morgonprogram, men sedan 2011 har han uppträtt på standupscener i hela Sverige. Christers humor är en blandning av allvar och trams och handlar ofta om dagsaktuella ämnen. Om du har tur (eller otur) kan det också bli en och annan ordvits – Christer har vunnit en silvermedalj i SM, medverkat i en bok och satt upp flera shower med bara ordvitsar.

Konferencier/MC Eva Viding Bussell
Eva Viding Bussell kom tvåa i standuptävlingen Bungy Comedy 2012. Sedan dess har hon uppträtt flitigt på klubbar över hela Sverige, till exempel Skrattstock-festivalen, Västerås Comedy Festival, Maffia Comedy och Norra Brunn. Hon bor i Knivsta med man och barn och driver Knivsta Comedy Club sedan 2018, med klubbar och standupshower både i Knivsta, Uppsala och Stockholm. Hennes stil på scen är lätt att relatera till med allmänna ämnen som familj, relationer och sex, men har ofta en mörk underton som gör att skrattet fastnar i halsen på väg ut.

Biljettpriser

Ordinarie: 200 kr
Studerande / Under 25 år: 140 kr

Observera att evenemanget har 18-årsgräns. 16-årsgräns gäller i målsmans sällskap. Standup på CIK arrangeras i samarbete med Knivsta Comedy Club.

Datum: 1 oktober

Arrangör: Knivsta kommun, Knivsta Comedy Club