Sök på webbplatsen

Registrera din förening

Här kan du följa stegen för att registrera er förening i kommunens föreningsregister.

Lämna dina föreningsuppgifter här

Här hittar du en video på hur du går till väga för att registrera förening.

Instruktionsvideo på hur du registrerar er föreninglänk till annan webbplats

Följande länk tar dig till webbforumläret:

Registrera din förening här!länk till annan webbplats


Bidragsprocessen

Steg 1 - Registrering

För att du ska kunna registrera er förening måste du först göra ett konto i E-Serve. Därefter fyller du i webbformuläret - Registrering av förening

Steg 2 - Verksamhet och bidragsstöd

Du finner det olika stöden spridda på fyra olika verksamhetstyper exp. Ledarutbildningsstöd för Barn och ungdomsföreningar.

Steg 3 - Ansökan

Klicka in på det stöd du vill söka via länken till webbformuläret och fyll i de uppgifter som nämns i formuläret.

Steg 4 - Handläggning

Handläggare godkänner eller kräver in komplettering av ansökan. Ett mejl kommer att komma till föreningens registrerade email.

Steg 5 - Beslut och utbetalning

Beslut skickas till föreningens konto och en eventuell utbetalning sker till anmält Bankkonto.

 

Frågor?


Rörande idrotts- och fritidsföreningar samt pensionärsföreningar, kontakta kommunens föreningsutvecklare Magnus Kalm, e-post magnus.kalm@knivsta.se.

Rörande kultur- och bygdegårdsföreningar, kontakta kommunens kulturstrateg Jon Hulander, e-post jon.hulander@knivsta.se

Vid lansering av kommunes ny Föreningsservice kan svarstiden för frågor bli något längre än normalt, men vi svarar så fort vi kan och i den ording frågorna kommit in.

Uppleva och göra

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du skickar in dina synpunkter – du hjälper oss i vårt arbete med att utveckla webbplatsen.

Sidan uppdaterades: 3 juli 2020