Du är på väg till Knivsta växer - kommunens webbplats för stadsbyggnad och samhällsutveckling.

Du är på väg till vår näringslivswebbplats. Här hittar du allt om näringsliv i Knivsta – från etableringsmöjligheter till företagarnätverk.

Du är på väg till kommunens karriärwebbplats Jobba i Knivsta.
Se vad vi erbjuder!

1.0

Du är på väg till Knivsta biblioteks webbplats. Du kommer att lämna webbplatsen för Knivsta kommun.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta Centrum för idrott och kultur (CIK). Du kommer att lämna

Knivsta kommuns webbplats.

Du är på väg till Kommunala skolwebben - webbplatsen för Knivstas kommunala förskolor och skolor.

Du är på väg till webbplatsen för Knivsta kulturskola.

Du är på väg till webbplatsen för Sjögrenska gymnasiet.

Kontakta oss via Kontaktcenter eller nyttja våra e-tjänster

Välkommen till Självservice!

Välj e-tjänster eller blanketter för att utföra ditt ärende till kommunen.
För de flesta ärenden får du ladda ned en blankett, fylla i och skicka in med vanlig post.
Vi erbjuder också e-tjänster, flera av dem inom områdena Förskola och skola respektive Bygga, bo och miljö.
Vår e-tjänsteportal fungerar i de flesta webbläsare, dock ej Internet Explorer.

Välkommen att lyssna på Knivsta.se

Sök på webbplatsen

Passbeskrivning

Här hittar du beskrivningar av alla våra pass.

Basträning:

Passar för nybörjare och seniorer. Vi tränar kondition, balas och stryka. Utan hopp.

Bål/Mage:

Med fokus att få med bål och mage jobbar vi i olika övningar i intervallform.

Cirkelfys:

Stationsträning där du tränar styrka, kondition och rörlighet för hela kroppen.

Core:

I intervallform tränar vi mage och rygg.

MAQ:

Muscle Action Quality (MAQ) är en träningsmodell för styrka, rörlighet, balans och kontroll.

Mamma, barn:

Styrka och muskelaktivering anpassat för nyblivna mammor, här är din bebis välkommen att följa med.

Rumpa:

I intervallform tränar vi sätesmuskulaturen med puls, styrka och kontakt.

Spin tabata:

Korta intervaller.

Spincykling:

Konditionsträning på stationära cyklar till medryckande musik. Med hjälp av vår Activioutrustning kan du träna pulsbaserat.

Spin intervall:

Fokus på intervaller i olika längd.

Step Up:

Förkoreograferat glädjerikt konditionspass på step up bräda.

Step up basic/styrka:

Enklare stegkombinationer på step up bräda. Avslutas med styrka.

Styrka:

Ett muskelpass med skivstänger och hantlar.

Vattengympa:

Styrka, rörlighet- och konditionsträning i vatten. Skonsamt för dina leder.

Yinyoga:

Yinyoga kännetecknas av passiva positioner med en lätt, mjuk stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro. Varje position hålls i minst 3-5 minuter vilket ger oss tid att även lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia och bindväv, istället för musklerna.

Yogafusion:

Yogaträning anpassat efter dina förutsättningar och behov. Fokus på dynamisk rörlighetm, styrka och synkroniserad andning.

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du skickar in dina synpunkter – du hjälper oss i vårt arbete med att utveckla webbplatsen.

Sidan uppdaterades: 27 augusti 2022