Fira Lucia i Lunsentorpet 2022

Lucia på Lunsentorpet

Vandra till Lunsentorpet längs Upplandsleden från någon av parkeringarna vid Flottsund, Nyby eller Alsike. Eller åk skidor längs markerade skidleder från parkeringarna vid Nyby, Karlsro eller Plantskolan.

11 december klockan 10:00 – 14:00

Både vandringslederna och skidlederna är cirka fyra kilometer långa och bjuder på en härlig naturskogsupplevelse. Ta gärna med en ficklampa då lederna inte är upplysta och det blir mörkt i skogen på eftermiddagen.

Väl på plats bjuder vi på provsmakning av tunnbröd, kaffe och saft. Det går även bra att ta med något att grilla vid brasan. Den som vill får binda en egen granriskrans, och tomten delar ut en liten julklapp till barnen!
Läs mer på uppsala.se/lunsen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Datum: 11 december

Plats: Lunsentorpet